2014-10-12

Veckoreflektion

Denna veckan har vi arbetat med bildanalys. 
Det har verkligen varit en fullspäckad vecka med långt ifrån någon vila. Mycket har snurrat i huvudet men jag känner ändå att jag fått lite perspektiv på saker och lärt mig en hel del. Speciella punkter, och sätt att se på saker. Hur olika alla kan få det med konnotation jämfört med bara denotation. 

Vi har haft föreläsningar och workshops, vi har sprungit runt på museum och gallerier. 

Vi fick bland annat en uppgift där vi skulle designa något förutbestämt som vi fick på en lapp. 
Jag fick att jag skulle göra en illustration till ett omslag på en barnbok. Den handlar om en 7 årig pojke som går vilse i skogen och sedan får hjälp av en fågel att hitta hem igen. 


Detta är min färdiga illustration av barnboksomslaget.

Vi hade allihopa fått några olika uppgifter så flera personer hade samma uppgift, det som jag fastnade mest för var några som fick i uppgift att göra en poster för en film om en flicka som gick i sömnen har jag för mig att det var (rätta mig om jag har fel kära kurskamrater).
Det är samma budskap men förmedlat på helt olika sätt. 



Vi har även fått analysera en tilldelad bild i par och sedan redovisat inför klassen.
Lika ska vi göra i morgon fast denna gången är det två bilder och vi har fått välja dem själva...
SPÄNNANDE!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar