2014-10-16

Exploration #6


Denna uppgift fick jag utav Hanna H.
Jag tycker detta var en svår uppgift och jag funderar mycket på vad som står i molnet? 

Men än sålänge har jag ett objekt som relaterar till min uppväxt/barndom och ett som jag återskapat från min barndom. 

Denna filmen, jag minns hur kul det var att se på, hur mycket jag lärde mig om kroppen. Många gånger när det stod den där ställningen med en tv och video på framme i klassrummet så var det denna vi fick se! Och jag är oerhört glad över att nu kunna visa den för mina egna barn.








Nu tror ni väl jag är född på stenåldern men sådant här lekte jag med som barn! Jag älskade å vara ute i skogen och var med pappa och ställde i ordning älgpass m.m Jag och min syster kunde hitta en stor sten och bygga upp en hel värld med hjälp av pinnar, mossa, kottar och annat man kan hitta i skogen. 
Väldans mycket minnen som väcks till liv när jag nu satt med min stora tjej och tillverkade små kottdjur. 

Jag tycker att vi idag missar mycket av den tjusningen naturen erbjuder på detta sättet. Det är alldeles för mycket dator, tv, Ipad å annat tekniskt som fångar vårt och barnens intresse. 

3 kommentarer:

  1. Håller med dig! Kom ihåg hur det var förr när man lekte med de man hitta i naturen (då fanns det inga mobiler, tv-spel mm). De var dem gamla goda tiderna...

    SvaraRadera
  2. Jensen den filmen minns jag också. Håller med dig om att man lärde sig jättemycket om kroppen : )

    SvaraRadera
  3. Jag lekte också med kottdjur :-)

    SvaraRadera