2014-10-15

Assignment

Igår på introt hade vi en liten "workshop" med ett assignment.

Steg 1: Gå till biblioteket. Blunda och snurra några varv. Ta tio steg rakt fram. Ta fram den bok som är på hyllan näst längst ner i mitten.

Steg 2: Öppna boken och på mitten av sidan läser du tre meningar. Skriv ner dessa.

Steg 3: gestalta meningarna med lera.



På den sida jag fick var det bara en mening som löd : självporträtt - promenerar ner för gatan. 
Och detta är min lergestaltning. 
Tiden räckte inte riktigt till så jag fick bli en boll... Men det funka det med för då kunde jag göra min bild rörlig! 

 

Det var en rolig uppgift, den lämpar sig lika bra till alla som är läskunnig. Man får använda flera sinnen, tänka till och arbeta tillsammans för att kommunicera med leran. 

1 kommentar:

  1. Lite oklart om vi inte tappade lite fokus på den uppgiften. men roligt hade vi :)

    SvaraRadera