2014-11-04

Försök att provocera, eller?

Jag tror jag lyckats med att provocera två personer iaf, en väldigt tydligt..

Här är mina anteckningar från de platser jag besökt hittills. 

Jag vågade inte riktigt... Jag blir fruktansvärt obekväm bara i tanken på att "blåtta" mig bland SÅ många människor... Får se om jag vågar längre fram...

Efter mötet med den äldre damen på saluhallen så var jag både förvånad och lite stolt. Jag lyckades verkligen provocera någon så pass att hon kommenterade mig. Och vi skötte det rätt diskret ändå med sjalen över bröstet och E låg lugnt och stilla och åt. 
Sjalade upp E igen, mätt och nöjd å hyfsat nöjd mamma! 

Men det kändes inte så naturligt som tidigare, det har nog med platsen att göra. All rörelse omkring, det är ett ställe man är kort stund på eller i ständig rörelse, var det därför något så naturligt kändes onsturligt? 


Jag har i dagsläget bara skissat ett uttryck per tillfälle, de som etsat sig fast mest i mitt huvud av alla de jag mött. 

Fredag - BVC

Söndag - Coop

Måndag - 16 bussen

Måndag - Saluhallen 

4 kommentarer:

  1. Väldigt spännande, att amning ska väcka såna känslor. Blir lite upprörd över att damen var på dig på det sättet fast du gör det diskret.

    SvaraRadera
  2. vad spännande! kommer att tänka på det här TV-programmet med Felix herngren och Brita Zackari inte OK som går på trean. Vad som är ok och inte. Jag vet inte om jag gillar det eller inte, om det liksom spär på normerna eller om det ifrågasätter? du kanske kan hämta något där! heja dig!

    SvaraRadera
  3. grymt gjort av dig! superhäftigt att notera och anteckna andras beteende när du ammar offentligt. Skrattade så jag nästan kissade på mig när jag själv reflekterade över skillnaden mellan att amma på bussen kontra bvc exempelvis. hur det kan vara så positivt och nästan så du får en highfive på bvc för att det funkar så bra, medans du kan få arga blickar och tilltal på andra ställen.
    well done! och rolig och intressant läsning.

    SvaraRadera
  4. Det är roligt att läsa olika rektionerna beroende på var man ammar. Olika normer, värderingar och kultur påverkar vår sätt att agera.

    SvaraRadera