2014-11-05

Vett och etikett, inspiration och länkar

"Tre av fyra unga vill slippa se amning offentligt..." 

Ja så inleder Mats Danielsson sin artikel om vett och etikett gällande amning, hänvisande till en undersökning gjort av metro.

Det sägs emot lite av det jag hittills upplevt under denna veckan det han skriver att äldre är mer toleranta medan unga bryr sig mer om det. Det bara är 2 som kommenterat mig (en hände idag men det var nog av välmening, berättar mer om det senare) och de varit en äldre dam och en kvinna i yngre medelåldern.

Hela hans artikel kan du läsa HÄR.
Och artikeln i metro som han refererar till finner du HÄR.


I kontrast till denna vett och etikettartikel fann jag även denna debattartikel av Clara Lidström som driver bloggen Underbara Clara. Du kommer till artikel HÄR.


Jag fick lite inspiration och förslag på handledningen i måndags och har funderat lite på om det skulle kunna gå och styra upp någon happening... synd det inte är v 42 nu då vecka 42 var nordiska amningsveckan, hade passat sjukt bra till det! men det är som med allt annat, varför uppmärksammas bara en kort stund när det pågår året runt?
En inspirationskälla är även denna tjejen Lin som driver bloggen Sagogrynet, den hittar du HÄR.


En snutt från Linda Neidestam serie om Zelda får avsluta detta inlägg, kanske prövar jag själv på att göra en serie eller liknande kring allt detta.. vem vet vart det leder.. inte vet då jag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar