2014-11-06

Happening!

På handledningen i måndags så fick jag förslag från Leyla om att vara flera stycken och amma tillsammans och då kom Catta men en liten input om en flashmob.

Jag har funderat och funderat på hur det skulle kunna gå till, så nu har jag gjort slag i saken och försöker dra ihop till en liten happening!

Om du klickar HÄR så kommer du till evenemanget jag gjort och till min hjälp så har jag spridit det bland mina vänner, i mammagrupper och annat. Amningsrådgivningen har jag pratat med och dom tyckte det var en kul idé så jag har fått sprida det via deras facebook sida oxå.

Så nu hoppas jag att det hela lyckas och att vi blir ett gäng som deltar!
Funderar på om jag ska be någon ta kort på oss som blir med så att jag kan visa er alla sen, och givetvis så blir jag bara glad om ni i klassen kommer och hälsar på oss!

Alla behöver vi äta lunch! Right?
(min skiss till evenemanget)


Bara för dig Clara så lägger jag in hela texten i evenemanget här så du oxå kan ta del utav det iom att du inte har Facebook.

Hej allihopa! 

Jag studerar på HDK och håller just nu på med ett gestaltande konstprojekt i skolan. 

Denna veckan så prövar jag på att testa mina förutfattade meningar och se över det hela med att provocera genom amning. Jag sätter mig på olika offentliga platser och ammar, skriver plats, tid och anteckningar. Under tiden jag ammar så tar jag mentala bilder som jag sedan förverkligar i skisser av folks ansiktsuttryck som jag stött på under tiden jag suttit och ammat. 

I kontrast till uttrycken ska jag under nästa vecka ta lite foton för att framhäva det naturliga och harmoniska i amningen. 

Jag fick förslag från kursare och läraren på handledningen om att ta ett helt gäng och sätta sig och amma samtidigt typ som en flash mob. Så nu försöker jag dra ihop ett helt gäng med mammor som sätter sig och ammar samtidigt i en offentlig miljö... Ju fler desto bättre!

Mamma FLASH- mob blir namnet på detta lilla projekt då mycket av den kritik som riktas till offentlig amning handlar just om att flasha sig öppet...

Tänkte att jag kan ju iaf försöka få ihop något!

Plats och exakt tid återkommer jag med när jag hittat något bra offentligt ställe.

Sprid gärna evenemanget så vi blir ett stort gäng! Ju fler deltagare, desto större effekt! Jag hoppas vi ses då!

/ Mela

3 kommentarer:

  1. Detta kommer att hamna på nyheter med tror jag :) det ska bli spännande att följa upp processen. Underbar skiss !

    SvaraRadera
  2. Spännande, spännade, spännande!!

    SvaraRadera
  3. Tack för att du gör infon tillgänglig för alla! :)

    SvaraRadera