2014-11-14

Dagen D

Igår var det så dags, dagen D.
Igår kl 11 samlades vi ett glatt gäng med mammor för att genomföra den flash mob som jag drog igång till detta lilla projekt.

Vi blev totalt 13st mammor som genomförde moben och strax innan vi skulle börja så kom en reporter ifrån GT och ställde lite frågor och gjorde även en liten videointervju.

ALDRIG i mitt liv hade jag trott att responsen skulle bli såhär stor.

I skrivande stund så har artikel delats;
9278 gånger från GT.se (länk)
655 gånger från omtalt.nu (länk)
380 gånger på expressens facebook med flera tusen likes och flera hundra kommentarer.
Och det har även twittrats en hel del om det.

På socialanyheter.se är artikeln med i toppen på de hetaste nyheterna i sverige senaste dygnet. (länk)
Det är den näst mest lästa artikeln på hela GT senaste dygnet.

Olika grupper på facebook har uppmärksammat det och delat vidare, många föräldragrupper, amningsrådgivning men även restaurang personer som ser det ur en annan synvinkel.
Jag håller på samlar på mig material kring allmänhetens reaktioner som jag kommer dela med mig av längre fram.

Nyheten har spridits lavinartat som sagt, det hade jag aldrig trott att det skulle bli så stor spridning.
Det har tom sträckt sig över landsgränsen, igår kväll publicerade en av Norges största kvällstidningar denna artikel (länk).

Och i morse så ringde det på min mobil, det var från min gamla lilla hemstad Bollnäs och lokaltidningen Ljusnan som ringde och hade sett uppståndelsen kring artikeln och mitt projekt och på något sätt så fick de nys om att jag kommer från Bollnäs från början och då blev det en egen artikel där. (länk)

Kollage från olika tidningar/nyhetssajter som uppmärksammat det hela. 

Och nu dryga 20 min senare från jag började skriva så har delningarna på gt.se ökat från 9278 till 9712... det går fort!

2 kommentarer: