2014-09-05

Tankar kring första veckan

I tisdags så kickade vi igång med workshops och denna dagen bjöd på jag, du, vi. Där utgick vi från oss själva, speglades av utav varandra och blev ett vi.
En mycket spännande workshop som visade på nya intressanta vinklar att se på mig själv, hur mina kurskamrater kunde utläsa så mycket genom endast små ord och prylar. Och även att hitta gemensamma nämnare å under processens gång gick vi från att vara ett jag & du till att bli ett vi. 

Här följer några bildexempel 
Jag
Du
Vi 

All denna tejp som kopplade oss samman likt Londons tunnelbanesystem, ett virrvarr av färgade band som visar på det visuellas kraft att sammanföra, utesluta och uppmärksamma. 

Även torsdagen bjöd på lite workshop efter en intressant "integrerad" föreläsning kring bildläraryrket och  didaktik. Å jag måste bara få visa några bilder ifrån det! 
Till vänster har vi läraren, till höger har vi eleven och i mitten båda två. Jag älskar hur alla ord bildar ett träd eller kanske en färgsprakande blomma. Där grunden är just i mitten, grunden ligger i samarbetet att utvecklas och lära tillsammans och ser vi åt sidorna ser vi att vågskålen väger ungefär lika åt båda håll. 

Å slutligen vill jag även dela med mig av några porträtt gjorda i "blindo". Öga mot öga, på papper utan att lyfta pennan eller sänka blicken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar