2014-09-16

Serieteckning

Dessa två dagar har vi haft serieteckning på agendan. Föreläsningar och workshops. Jag måste säga att dessa två dagar har varit de roligaste hittills! 
Så givande workshops vi haft och väldigt inspirerande har det varit. Vi har fått lära oss lite tips och idéer på hur man kan använda serieteckning i undervisningen. 
Igår fick vi praktiskt pröva på några sammarbetsövningar och idag har vi bla. gjort mindmap över hur och till vad man kan ha serier i skolan. 

Bjuder på några seriebilder från igår och idag med! 
På dessa 3 var vi indelade i grupper om tre och gjorde en ruta sen skicka vidare så 2rutor vardera. Den som gjorde första rutan bestämde huvudkaraktär och de andra skulle sedan rita likadant så man kan tro att det är en person som gjort hela. 4min/ruta hade vi på oss. 

Dessa var samma upplägg som förra fast tiden var kortare per ruta samt att vi bara rita bilden och lämnade talrutan tom, nästa person skriver text och rita sedan nästa bild med tom textruta osv. 

Dessa fick vi göra egna 3 mönster med olika betydelser och ett papper med 6 rutor sedan byta huller om buller och så fick vi 30min på oss att skapa en serie. 
Detta blev mitt resultat utifrån de "mönster" jag fick. 

Idag avslutade vi med att göra en hel serie. Först skrev alla ett minne som av någon annan skrevs om med något chockerande och inslag av lögn och efter det skulle en 3e person teckna en serie på slutgiltiga texten. 
Detta är min utsprungstext. 
Detta är den omskrivna texten. 
Och detta är själva serien! 

Det har som sagt varit två väldigt givande dagar och jag har lärt mig massor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar