2014-09-05

Kickstart my heart

Jahopp! Då var det dags, ÄNTLIGEN!!! 
Termin 4 på min utbildning har kommit och det är dags för ämnesstudier och i mitt fall betyder det bild, något jag sett fram emot länge och våndats över då jag precis innan utbildningen drog igång i januari 2013 bytte från just bild till hem och konsumentkunskap. I våras tog jag beslutet att söka om och byta inriktning och det gick ju galant och förhoppningsvis så har jag hamnat rätt nu. 

En vecka har redan gått sedan vi drog igång igen. En vecka fylld av nya miljöer, nya klasskamrater och nya utmaningar. Att få studera på HDK har varit en liten blygsam dröm så att få vistas i dessa underbara lokaler i ungefär 6 månader ska bli riktigt roligt och lärorikt! 

Det ska bli riktigt roligt att blogga, det är något jag ägnat mig åt tidigare för några år sedan så det är skönt att inte vara helt obekant med fenomenet. Det ska även bli roligt att själv mer konkret kunna följa min egen utveckling och se den process jag/vi kommer gå igenom under denna tid, att kunna gå tillbaka i tiden och se hur tänkte jag då? varför tänkte jag just så? har jag ändrat uppfattning idag? 
Skissboken får vi inte glömma heller, skissboken som vi varje dag skall göra en "bild" med väldigt öppna ramar att själv skapa något kring temat KONFLIKTER det ska bli oerhört spännande och jag har kommit igång så smått med detta. Till höger här i bloggen kommer ni även att kunna ta del av en av mina "veckans skisser" med en ny bild varje vecka samt ett kortare inlägg till bilden med en egen liten kommentar. 

Så med detta sagt så kickar jag igång denna blogg och ser fram emot en termin med utforskande, lärande och mängder av skoj! 

(Bild hämtad på www.hdk.gu.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar