2014-09-30

sjukling

med en liten sjukling här hemma så blev det inget galleri besök för mig i dag, hoppas på bättre lycka i morgon annars får det bli på torsdag. Så inte mycket man kan göra med en 3månaders i famnen så därför bestämde jag mig för att försöka mig på å färglägga några av skisserna i Photoshop. 




Rätt så skoj faktiskt! fast nästa gång jag ska lära mig något i photoshop så ska jag nog googla efter en guide och inte sitta och pilla och klicka mig experimenterande fram..
fast å andra sidan, enligt böckerna så lär vi oss genom att utforska och utforska är ju just precis vad jag har gjort genom att inte följa en i förhand angiven guide.
Så kanske har jag lärt mig mer än vad jag hade gjort av en guide idag iaf?






2 kommentarer:

  1. fan va skillad du e på photoshop!

    SvaraRadera
  2. Tack Erika :-)
    Känns extra kul att få höra det när detta var första gången någonsin jag försökte mig på att färglägga något i PS och andra gången någonsin jag själv arbetat i programmet.

    SvaraRadera